woensdag 5 oktober 2016

Nog een maandje...

Sinds de vorige blog ben ik weer 4,5 uur rennen en ruim 43 km verder, verdeeld over 3 trainingen.. het gaat best oke! 

Afgelopen zaterdag reden we om 7 uur naar Utrecht.. Beetje spannend wel.. wat krijgen we te horen? Hoeveel mensen zouden er komen? Hoe zal het lopen met de groep gaan? 
Eenmaal aangekomen een ietwat gespannen sfeer in de ruimte en 130 stoelen vrij voor al onze medelopers... we keken om ons heen en iedereen deed dat.. hoe fit zouden we zijn tov de rest? Dingen waar we niet eerder mee bezig waren geweest..
Het was een nuttige bijeenkomst.. vol do's en don'ts.. en we kregen vertrouwen. Met name over onze manier van trainen waarbij we veel oefenen op lange afstanden met een lage hartslag. Je traint dan om het langer vol te kunnen houden! 
De loop in Utrecht was leuk! Nieuwe omgeving en een aantal bruggen. Die voelden we wel. We kozen voor 2 rondes van ruim 11 km, op rustig tempo. We waren de groep al snel kwijt omdat de meesten sneller liepen maar ik wilde geen risico nemen.. 
tegen vieren waren we weer thuis.. na het weekend gelijk het visum geregeld welke meteen goedgekeurd werd! Fijn! 
En wat ook fijn was, was dat we nu de hele zondag vrij waren! Wat een genot! 
Vandaag, woensdag, mijn eerste training van deze week weer gehad.. een uurtje D1.. 
na een gesprekje met m'n leidinggevende, waarin ik even m'n hart kon luchten over alles waar ik tegenaan loop in m'n werk, kon ik lekker met de kop in de wind naar radio 538 luisteren, en ondertussen even in beraad met mezelf.. m'n benen deden de rest.. gedachtes over hoe om te gaan met emoties van anderen, de frustratie over het soms ontbreken van verbinding en de  opluchting over erkenning van dingen die ik al zo lang signaleer, passeerden de revue. Alles kreeg weer een plek en ik kwam tot de conclusie dat ik vooral dicht bij mezelf moet blijven en mensen om me heen moet houden die dezelfde passie en hetzelfde gedachtengoed delen.. dat maakt sterker en verbind! De rest is dan beter te behappen! Positieve energie heb ik nodig.. 
na dat uurtje lopen kon ik er weer tegenaan! Een warme douche en een to do lijst van huishoudelijke klussen is dan even wat het voor nu is! 

Met Ruim 10 km in de benen, inclusief versnellingen..
Ik liep gemiddeld 6:25 minuten per kilometer met een hartslag van 151 (D1) waarbij polar aangaf dat het een redelijke (dus lage) trainbelasting was! Dat is heel mooi, want dat betekent dat als ik dit tempo aanhoud voor de marathon (wellicht iets hoger tempo) in het relatief lang vol moet kunnen houden. En dat voelt goed!! 
Qua blessure is het te doen.. het voelt steeds beter en als ik de therapie nu volhoudt de komende weken komt het goed! Donderdag laat ik me weer prikken en vrijdag masseren .. 
donderdagavond wil ik m'n interval doen en zaterdagmorgen gaan we voor de lange duurloop.. we gaan nu pieken qua tijd (duur) en afstand.. 
en zondag : lekker vrij en Home alone! Kan er nu al naar uitkijken! 

Maar nu eerst : opruimen, stofzuigen, dweilen, ramen lappen en slaapkamers door..

En vanmiddag een kidsmiddag met als afsluiting: proef afzwemmen Famke!! 🎉







Geen opmerkingen:

Een reactie posten