maandag 24 oktober 2016

De laatste lange duurloop voltooid...

IHet zit er nu echt op met de langzame lange duurlopen... wat een gek idee...! 
Maar goed, eerst verslag van de loop en dan van de rest..

Arnoud is de man van de routes.. we hebben prachtige paden gerend afgelopen 24 maanden.. zaterdag kwam de vraag: wat staat er nog op jouw wensenlijstje... ?
Ik wilde heel graag tóch een keer de afsluitdijk lopen.. je rijdt er zo vaak overheen en het idee dat stuk dan ook eens gelopen te hebben lijkt me gewoon cool...! 
Zo gezegd zo gedaan..even uitzoeken waar te starten en finishen... de logistieke kant van het verhaal! 
We besloten om met de auto naar kornwerderzand te rijden, daar de Qliner naar Den Oever te nemen en dan weer terug te lopen. Dat was zo'n 26 km en gezien onze ervaring zouden we daar ongeveer 3 uur over moeten doen. En dat was het schema: 180 minuten. 
De eerste bus ging pas 09:07, voor ons was dat uitslapen, gezien de looptijden van afgelopen weken op zondagmorgen! Best lekker! 
Wel spannend weer even, want vorige week ging het niet zo lekker én we waren een week niet fit geweest. Ik had gewoon echt de zenuwen in de bus..(dat belooft wat voor NY) 
Eenmaal aan het lopen was het weer goed, het voelde meteen wel soepel en oké! Na de eerste 10'km hadden we nog nergens last van "alsof ik nog niks heb gedaan" aldus Arnoud.
Elke 5 km namen we even tijd voor een paar slokken drinken en/of een stukje reep of koolhydraat snoepje.. het ging gestaag..
Vlak voor het halve marathon punt begon de hartslag wat te stijgen..  het was toen ook echt alleen maar rechtdoor en het einde kwam maar niet in zicht.. geen punt om op te focussen, alleen de groene bordjes om de 100 meter...
Arnoud moest echt rustiger aan doen om de hartslag laag te houden, zelf kon ik ietsje harder maar ook niet voorbij de 7:14 minuut per km. 
We zijn toen elk ons eigen tempo gaan lopen ..
In heb zelf nog 2 km op de dijk gelopen, onverhard.. even wat anders en even een ander uitzicht.. toen ik bij 25 km weer koos voor asfalt was het net of ik na het zwemmen met kleren aan, met alleen de zwemkleding aan weer het bad in sprong.. een heerlijke verlichting.. zo heb ik de laatste 2 km vol gemaakt.. snel naar de auto, drinken pakken, banaantje en uitwandelen, rekken..
Daar kwam Arnoud ook al aan.. hij kon nog lachen en was tevreden..
Ik had geen droge of extra kleding mee dus werd wat koud.. snel naar huis en onder de douche... wat is dát dan zalig!! 

Daarna lekker op de bank.. haardje aan, boek erbij.. nog een stuk gewandeld met de hond en toen naar het etentje met de familie! Goeie afsluiting van het weekend..en heerlijk gegeten! Wauw!! 

En nu zit het er bijna op.. ik wordt er meteen knetter onzeker van.. voor m'n gevoel kan ik er nu niet veel meer aan doen en komt het er nu echt op aan wat ik nog doe of laat...
Ik wil goed op m'n voeding letten, weinig vetten, wat meer koolhydraten, maar geen kilo's meer aankomen, dat moet je tenslotte allemaal meesjouwen..
Nog wel wat trainen, nog een keer fysio, nog een keer een massage.. nog even naar de kapper, zonnebank (die laatste twee helpen gewoon bij t goeie gevoel)

Maar ik ga nu met die marathon naar bed en sta ermee op.. Google me suf over do's en dont's, probeer zoveel mogelijk info te verzamelen over hoe het daar gaat enz.. als we nog wat moeten doen of weten, moet dat nu!! Over 10 dagen vertrekken we...

Ja ik heb duidelijk last van het PMS : het Pre Marathon Syndroom....













1 opmerking:

  1. Hoi Arnoud en Maaike,

    Daar ben ik dan weer voor de 2e keer.
    Proficiat met het behaalde resultaat, wat zullen jullie blij zijn dat het achter de rug is.
    Liefs van een trotse tante uit Alphen a/d Rijn.
    Imo.

    BeantwoordenVerwijderen