zondag 10 juli 2016

De 25 km aangetikt!

Het is weer zondag, en dan lopen we standaard onze lange duurloop. Zo ook vandaag... De wekker ging om 7 uur want ons plan was 7:30 te lopen... Dat werd 7:45 dus best netjes ;-) ..  Als je weet dat je 25 km gaat lopen (de route was gister al uitgezet door Arnoud) dan moet je je even goed voorbereiden.. Nog een keer naar de wc, hapje banaan (beide al trek bij opstaan maar we lopen bewust op nuchtere maag om de vetverbranding te trainen... Compromis was dus "een hapje banaan") flesje drinken mee, snoepje voor eventuele suikerbehoefte onderweg, vaseline smeren tegen zweet in de ogen, hond vast even laten plassen, broodje maken voor Famke die al wakker was... Nou dat dus... Het is anders dan een "standaard"
10 km rondje in je uppie..
De eerste kilometers lopen we vaak samen en daarna gaan we beide op eigen tempo door zodat we beide lekker kunnen lopen...
Het ging voor mij lekker vandaag.. Ik deed wat aanpassingen in m'n houding en techniek nav een video analyse door de fysiotherapeut, die mij wilde gebruiken als proefkonijn voor zijn opleiding en daar plukte ik dus ook de vruchten van.
Ik liep voor het eerst in hele lange tijd zonder het bekende pijntje bij m'n lies en kuit/pees... Iets meer naar voren hellen en m'n lichaam strekken en korter grondcontact! Blij dat ik was!!
Onderweg af en toen even teruglopen naar Arnoud.. Checken hoe het gaat en het uitwisselen van een snoepje en een slokje drinken.
Arnoud had het zwaar vandaag... Volle benen.. Hij had deze week een pittige interval gedaan en gister de hele dag geklust bij verhuizende/verbouwende vrienden... Slopen en slepen met stenen! Ook korte nachten helpen vaak niet mee... Maar zo gaat het soms!
Ik motiveerde mezelf door eerst ik mn hoofd tot 15 km te lopen en daarna de laatste 10 in te gaan. Dus bij 18'km dacht ik: nog maar 2 en dan alweer de laatste 5... Dit vond Arnoud niet erg motiverend... 
Bij het wapen van IJlst een glaasje water gescoord en flesje bijgevuld en Arnoud wandelde toen al even.. Zelf wilde ik echt graag de 25 km hardlopend volbrengen dus ben wat heen en weer gelopen en eenmaal de 25 bereikt hebben we samen de laatste 2'km uitgewandeld.. Dat was nog best een eind! Dan wil je gewoon thuis zijn!!

Eenmaal thuis hingen er 3 meiden op de bank die blij waren dat we er weer waren.. Dus meteen de pet van "moeder zijn" opgezet ... En wat is de douche dan zaaaaalig!! de meiden vlogen uit.. Spelen op de buurt en bootje varen.. Ondertussen konden wij de tuin klaar maken voor de BBQ met familie , nog voor Famke haar verjaardag..
Het was een gezellige middag met mooi weer en spelende kindertjes..

Jammer dat de zondag zo snel voorbij is.. Het is alweer middernacht nu.. Arnoud slaapt al even, die was kapot.. Er komt weer een drukke week aan... Meteen ook de laatste week voor de vakantie , voor de basisschoolgangers dan, de grote kids zijn al even vrij! 
Nog 4 weken werken en dan hebben wij ook vakantie.

We trainen dan gewoon door want we kunnen ons  geen ongelopen km's permitteren... even doorzetten nog deze laatste maandjes...

Al met al was het een prima trainingsweek, ik dinsdag 11 km en donderdag een uur RawFit (trainen van kracht en conditie Inc rondjes hardlopen) en vandaag dus de 25. Arnoud liep woensdagochtend de hele rondweg (12 km) en deed donderdagavond een heuveltraining - viaduct op en af - 8 km) 

Op naar een nieuwe week met nieuwe rondes en kansen! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten