dinsdag 8 november 2016

The day after..

Gister was the day after...
Ik had de hele nacht niet echt geslapen... opnieuw beleven en snachts dan ook maar begonnen aan het verslag... vers in het geheugen werkt het best!

De wekker hadden we op 9u staan, rustig aan de dag beginnen... rond 9:30 zaten we aan een stevig ontbijt.. wat smaakte dat goed..

De benen voelden stijf, maar het was te doen.. vooral die eerste stappen na zitten of liggen zijn niet best... alsof je moet leren lopen.. eenmaal in beweging ging het wel oké!

Nog steeds waren we in de emotie van het feit dat we het gefixt hadden.. regelmatig even slikken , ook bij al die lieve reacties, vooral van diegenen die het meest dichtbij staan... het feit dat de kinderen bijvoorbeeld zo hebben meegeleefd, zeggen dat ze trots zijn, dat laat niet koud! Maar dat geldt voor alle lieve reacties uiteraard!

Na het ontbijt hebben we onze spullen wat opgeruimd en zijn daarna vertrokken.. op mijn lijstje stond het memorial museum 9/11, ground zero, daar zijn we ook naar toe gegaan... (de trappen bij de metro waren killing!!) maar alleen daar te zijn waar die 2 torens hebben gestaan en te bedenken wat voor enorme ramp zich daar heeft afgespeeld, was genoeg .. heftig.. brok in de keel, een andere dan eerder omschreven.. al die namen van omgekomen mensen... ongeloof en verdrietig...
Besloten niet naar binnen te gaan.. maar vanuit het nieuwe gebouw - One World naar het uitzicht te kijken...!
Na een incheck (net al op het vliegveld, door de poorten, tas en jas afgeven ter controle) stapten we in een lift en werden we in een minuut van verdieping 0 naar 102 "geschoten" (de oren plopten ervan dicht). En in de lift was het aan alle kanten één en al ledscherm waarbij je New York steeds meer opgebouwd zag worden! "Amazing"!

Vervolgens stonden we in een lange rij te kijken naar ledschermen waarbij allerlei hoogtepunten van New York werden getoond en langzaam aan gingen die schermen omhoog en stonden we te kijken naar New York vanaf enorme hoogte... wat een belevenis!

We hebben daar een hele tijd rondgelopen en onze ogen uitgekeken.
Zoals alle finishers liepen we met de medaille om de nek vandaag.. de hele dag werden we van alle kanten gefeliciteerd... een leuke day after zo!

Regelmatig dat we weer opnieuw zeiden "we hebben het gedaan" en met name voor Arnoud fantastisch: "een mararhon gelopen"!! En welke!!

Na verloop van tijd begon het lijf meer pijn te doen.. onderrug en onderkant van de voeten... zitten was fijn! Weer opstaan minder en trappen (vooral naar beneden) echt killing.. maar ook grappig omdat we dan allebei zo op de kiezen moeten bijten...

Na ons bezoek aan One World, hebben we rondgelopen in een winkelcentrum met mooie en dure winkels...
En heeft Arnoud nog IDealZippers gecheckt 😉

Daarna was het tijd voor koffie! We zijn in het Hilton Milennium gaan zitten, we hadden behoefte aan een lekkere stoel of bank.. het lijf deed weer PIJN!!

Om 19u hadden we afgesproken met Karim, de jongen die we ontmoet hadden in het vliegtuig, uit Amsterdam. Hij was hier alleen, het leek ons leuk om samen te vieren dat we de finish hadden gehaald. We hadden smorgens een briefje onder z'n deur door geschoven.
19u bij het Hardrock Café op Timesquare !
Zo gezegd zo gedaan, gezellig geborreld en lekker gegeten! Het biertje viel mij niet helemaal goed op een relatief nuchtere maag na zeker 2 maanden geen alcohol, dus heb t bij 1 gelaten. De mannen waren wel te porren voor meer alcohol!

Uiteindelijk tegen middernacht een taxi naar het hotel genomen... wat was ik blij dat ik daar was! Ik was echt verrot! Kapot! Kom geen boe of bah meer zeggen... liggen wilde ik en verder helemaal niks...!  Zo had ik mezelf nog niet meegemaakt in de dagen hiervoor.. het inkak moment!

Toch alweer vroeg wakker maar wel een paar uur goed kunnen slapen...

Bij opstaan om naar de wc te gaan voelde m'n lichaam echt stijf.. auw auw auw! Van de wc afkomen was nog erger 😂
Ik hoop dat dit in de loop van de dag wat wegtrekt...
12u moeten we uit de kamer, 7u op het vliegveld zijn.. ik wil nog souvenirs voor de kinderen kopen, verder geen plannen..
We zouden eventueel gaan fietsen door central park maar ik weet het nog niet..
Eerst maar kijken of ik de ontbijtzaal kan bereiken straks 😉😉