maandag 17 november 2014

Officieel gestart!

Zoals Arnoud al schreef hebben we iemand gevonden die ons op afstand wil begeleiden en dus ook onze schema's wil gaan maken! Het eerste blok van 6 weken start deze week! Ik (Maaike) heb vanavond de aftrap gedaan.. Duurloopje van 30 minuten. Voor mij nu precies goed, aangezien ik even niet 100% fit ben! 
Tijdens de voorbereiding op de marathon in 2012, trainde ik altijd op hartslag (wat betekent dat je een schema krijgt waarin de duur van de loop en het tempo obv hartslag aangegeven wordt,(ik heb toen m'n maximale hartslag gemeten en op basis daarvan kun je de DL 1,2,3 en 4 berekenen)  dus bijv 30 min in DL1 (of 2,3,4)  
DL 1 betekent hartslag laag houden, tempo waarbij je nog kunt praten).  (in mijn geval niet voorbij de 140 ). Zo kun je goed je conditie meten, omdat je op een gegeven  moment steeds sneller gaat lopen bij dezelfde hartslag. (Of soms even niet.. En dan zegt dat meestal ook iets over je fysieke toestand..) 
Vanavond dus de Garmin incl hartslagband er weer bij gepakt.. Kreeg er meteen een fanatiek gevoel van...😉 Het viel me niet tegen wat m'n tempo was in combi met hartslag.. Een goeie start dus!
Ik kijk al uit naar de volgende training en ben ook héél benieuwd hoe we 31 december tijdens de sylvesterloop over de finish komen bij onze eerste 10 km loop! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten