donderdag 20 november 2014

Geforceerd lopen

De kop is er af.. mijn (Arnoud) eerste loop gedaan volgens Tiny's schema. Bepakt en bezakt vertrokken dinsdagavond 18 november 2014. Reflectorbandjes check, Garmin 305 check, hartslagband check, telefoon check, Deezer voor de muziek check, Endomundo check.

Voor het eerst dat ik op een schema ging lopen. 30 min. in duurloop 2 (DL2) wat in mijn geval betekend 7,12 min/km. (schema 10km in 1 uur na 6 weken). Dat valt nog niet mee, dat op tijd lopen..
Veel te snel beginnen, dan weer iets teveel afzakken, continue op het klokje kijken of ik al 'op schema' loop. Daar alleen werd ik al buiten adem van. En in de gaten houden dat je een blokje loopt waarbij je na 30 min weer in de buurt van huis bent. Dat had ik best van te voren even mogen uitzoeken.. :| lesje voorbereiding.

Maar goed..  niet mopperen want na de 3 versnellingen van 15 sec. aan het einde, toch heel voldaan thuis gekomen. Gem.tempo 6.56 min/km (9.1 km/u),  4,6km en 506 kcal achter gelaten.

Samen met Maaike even lichtjes gevierd onder het genot van een portje.. De kop eraf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten